Troye Sivan - Lucky Strike (幸運菸草)

寒假到來我終於又有時間來寫翻譯惹> <
曲名除了有中幸運大獎的意思之外
其實 Lucky Strike 是美國的一個菸草品牌
代表著愛人有如香菸般令人上癮
這首一如 Troye Sivan 以往熱情的告白
雖整首歌沒有特別高潮的地方
但字句間傳遞出對愛人的濃厚情意
MV中多次出現手抓住心臟的畫面(有點獵奇
象徵了自己的心已逃不出對方的手掌心中

[Verse 1]
Oh, I wanna know just how to love you
噢,我好想知道怎麼愛你

The jewel of California
你如加州的珠寶

Oh, I wanna skip stones on your skin, boy
噢,我想要在你每吋肌膚上跳躍穿梭,男孩

And drown me in your water
並沉溺於你的愛河中

[Pre-Chorus]
And my boy like a queen
我的男孩有如皇后

Unlike one you've ever seen
不像你所見過的男孩般那樣平凡

He knows how to love me better
他知道要如何更愛我

A hit of dopamine, higher than I've ever been
多巴胺的作用奏效,讓我嗨到無法自己

He knows how to love me better
他知道要如何更愛我

[Chorus]
'Cause you're safe like spring time
因為你如春意盎樣帶給我溫暖的安全感

Short days, long nights, boy
白天匆匆,漫漫長夜,我的男孩

Tell me all the ways to love you
告訴我愛你的所有方式

'Cause you taste like Lucky Strikes
因為你嘗起來就像幸運菸草

You drag, I light, boy
你拖著我們的愛,我將它點燃綻放,男孩

Tell me all the ways to love you, yeah
告訴我愛你的所有方式,耶

Tell me all the ways to love you, oh
告訴我愛你的所有方式,噢

Tell me all the ways to love you
告訴我愛你的所有方式

[Verse 2]
Oh, I wanna tiptoe through your bliss, boy
噢,我想輕輕地踮起腳尖穿過你的幸福,男孩

Get lost the more I find ya
迷失的再多我仍舊找到了你

Oh, don't wanna miss a second of this, boy
噢,不想錯過你任何一分一秒,男孩

Hold tight and love me longer
抱緊我並永遠愛我吧

[Pre-Chorus]
And my boy like a queen
我的男孩有如皇后

Unlike one you've ever seen
不像你見過的所有男孩般平凡

He knows how to love me better
他知道要如何更愛我

(Yeah, he knows how to love me better)
(耶,他知道要如何更愛我)

A hit of dopamine, higher than I've ever been
多巴胺的作用奏效,讓我嗨到無法自己

He knows how to love me better
他知道要如何更愛我

[Chorus]
'Cause you're safe like spring time
因為你如春意盎樣帶給我溫暖的安全感

Short days, long nights, boy
白天匆匆,漫漫長夜,我的男孩

Tell me all the ways to love you
告訴我愛你的所有方式

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

'Cause you taste like Lucky Strikes
因為你嘗起來就像幸運菸草

You drag, I light, boy
你拖著我們的愛,我將它點燃綻放,男孩

Tell me all the ways to love you, yeah
告訴我愛你的所有方式,耶

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

Tell me all the ways to love you, oh
告訴我愛你的所有方式,噢

Tell me all the ways to love you, yeah
告訴我愛你的所有方式,耶

Tell me all the ways to love you
告訴我愛你的所有方式

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

[Bridge]
Breathe me in, exhale slow
讓我成為你的呼吸,慢慢吐氣

Take me to anywhere you wanna go
帶我去任何你想去的地方

Breathe me in, exhale slow
讓我成為你的呼吸,慢慢吐氣

Take me to anywhere you wanna go
帶我去任何你想去的地方

[Chorus]
'Cause you're safe like spring time
因為你如春意盎樣帶給我溫暖的安全感

Short days, long nights, boy
白天匆匆,漫漫長夜,我的男孩

Tell me all the ways to love you
告訴我愛你的所有方式

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

'Cause you taste like Lucky Strikes
因為你嘗起來就像幸運菸草

You drag, I light, boy
你拖著我們的愛,我將它點燃綻放,男孩

Tell me all the ways to love you, yeah
告訴我愛你的所有方式,耶

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

Tell me all the ways to love you, oh
告訴我愛你的所有方式,噢

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

Tell me all the ways to love you, yeah
告訴我愛你的所有方式,耶

Tell me all the ways
告訴我所有方式

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

Tell me all the ways
告訴我所有方式

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

(Tell me all the ways to love you)
(告訴我愛你的所有方式)

〈英文歌詞來源〉:Genius Lyrics

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 忤逆客 的頭像
    忤逆客

    跟著忤逆客聽英樂

    忤逆客 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()