NF - Time (時間)

這大概是版主近期聽到最喜歡的英文饒舌歌曲
雖然要花一般歌曲的兩倍時間翻譯
但實在太好聽就來嘗試看看
本人是先參考這個網站各段落的簡單解析,提供給大家:
https://www.popsongprofessor.com/blog/2019/7/13/what-does-time-by-nf-mean

個人覺得這首歌的安排很恰當
步步述說NF與愛人爭吵前的故事
毫無保留地說著自己的壓力、脆弱和不安
即使缺點和問題湧現,愛人依舊沒有棄他而去
明白彼此是如此重要而不願輕易說出分手
只是需要點時間讓雙方冷靜和做出改變

MV方面也相當有創意
開頭以吵架的情侶中女方的遠走
回溯到先前甜蜜相處的景況
一起打理兩人小窩的一切
初次相識的羞澀和火花
再回過頭來看現在,是多麼的諷刺?

[Chorus]
Even if we both break down tonight
即使我們今晚徹底崩潰

And you say you hate me, and we go to bed angry
你說你恨透我了,然後憤怒地回到床上

I know everything will be alright
我知道一切都會沒事的

I'll be here waiting, I promise I'm changing
我會在這裡等待,我保證我會改

I just need...
我只是需要...

[Verse 1]
A little time to show you I'm worth it
一點時間向你證明我是值得的

I know that I can be a difficult person
我知道我是個難搞的人

I'm a stress case, drive you up the wall when I'm workin'
一個壓力箱,運作時把你逼瘋

Actually, I'm probably worse when I'm not, you don't deserve it
事實上,除此之外我還可能更糟,你根本不用活受罪

Make you nervous 'cause you know I'ma break soon
讓你緊張不已因為你知道我就快要爆發

Every time I do, I say somethin' that hurts you
每次我這樣做,說了傷害你的話

Actin' like I'm gone, but we both in the same room
好似我已遠走,但我們都還在同樣的房間

I don't like to be wrong, which I know you relate to
我實在不喜歡做錯事,我知道這和你有關

And I know I make you feel like you're at the end of your rope
我也知道我讓你感覺受夠了、忍無可忍

That's when I look at you and tell you I'd be better alone
此時我看著你並說我一個人會更好

Just the pride talkin', isn't it? 'Cause both of us know
這不過是自以為是的氣話,不是嗎?因為我們都知道

I'm the definition of "wreck" if you look into my soul
如果你仔細探索我的靈魂,我就是所謂的「殘破的廢物」

Comes out the most when I feel I'm in a vulnerable place
當我感覺身處脆弱之處才願意傾潮而出

Made a lot of mistakes I wish I knew how to erase
犯了一大堆我多希望能知道如何彌補的錯誤

When I'm afraid, might get distant and I push you away
當我恐懼不安時,就會保持距離將你推開

But no matter the case, I'ma do whatever it takes even if—
但不論如何,我都會用盡一切努力、不惜任何代價,即使-

[Chorus]
Even if we both break down tonight
即使我們今晚徹底崩潰

And you say you hate me, and we go to bed angry
你說你恨透我了,然後憤怒地回到床上

I know everything will be alright
我知道一切都會沒事的

I'll be here waiting, I promise I'm changing
我會在這裡等待,我保證我會改

I just need...
我只是需要...

[Post-Chorus]
Time (Oh)
時間(噢)

I, I need time (Oh, oh)
我,我需要點時間(噢,噢)

I just need time (Oh)
我只是需要點時間(噢)

I, I need time (Oh)
我,我需要點時間(噢)

Time (Oh), time (Oh)
時間(噢),給我點時間(噢)


[Verse 2]
Yeah, way before I bought you the ring
耶,在我買戒指給你之前的相處模式

We were fighting back and forth like you were wearin' the thing
我們不斷反覆爭吵就像老夫老妻

Two passionate people not afraid to say what they think
兩個相愛的人毫不避諱地說出內心的想法

Lead to passionate conversation when it's hard to agree
當彼此難以妥協時就會造成激烈的對話

You know me well, sittin' on the edge of my seat
你很了解我,讓我緊張不安又吊我胃口

Lookin' at life, overanalyzin' everything
再看看人生吧,過度理性地分析一切

Always depressed, tryna find a better version of me
總是鬱鬱寡歡,試著找到更好的自己

Searching for somethin' I know's prolly right in front of my feet
找尋著可能就在我腳前的東西

Stubborn as me? Maybe not, but you're close to it
固執如我嗎?或許不是,但你也離它不遠

Got a lot of issues, I'm tryin' to work through 'em
一堆麻煩纏身,我試著克服它們

Going to therapy for you's somethin' that's worth doin'
為你做些值得做的治療

When I know you been there for me through all of my worst moments
當我明白是你在身邊陪著我,伴我度過最艱困的時刻

And I know it hurts knowing that I carry this weight on my chest
我知道傷害有多痛,當我將這重擔扛在胸前明白一切

Making it difficult for me to open up and connect
讓我難以打開心扉和你連結

Lot of regrets, I apologize for all of the stress
數不盡的懊悔,我為帶給你的所有壓力道歉

That's not what I meant to do, you know I love you to death even if—
這並非我的本意,你知道我愛你至死不渝,即使-

[Chorus]
Even if we both break down tonight
即使我們今晚徹底崩潰

And you say you hate me, and we go to bed angry
你說你恨透我了,然後憤怒地回到床上

I know everything will be alright
我知道一切都會沒事的

I'll be here waiting, I promise I'm changing
我會在這裡等待,我保證我會改

I just need...
我只是需要...

[Post-Chorus]
Time (Oh)
時間(噢)

I, I need time (Oh, oh)
我,我需要點時間(噢,噢)

I just need time (Oh)
我只是需要點時間(噢)

I, I need time (Oh)
我,我需要點時間(噢)

Time (Oh), time (Oh)
時間(噢),給我點時間(噢)

Time (Oh), time (Oh)
時間(噢),時間啊(噢)

I, I need time (Oh, oh)
我,我需要點時間(噢,噢)

I just need time (Oh)
我只是需要點時間(噢)

I, I need time (Oh)
我,我需要點時間(噢)

Time (Oh), time (Oh)
時間(噢),給我點時間(噢)

〈英文歌詞來源〉:Genius Lyrics

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 忤逆客 的頭像
    忤逆客

    跟著忤逆客聽英樂

    忤逆客 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()