Alan Walker - Darkside feat. Au/Ra and Tomine Harket (黑暗面)

這首歌是 Alan 系列故事中的第二部曲
描述在整個世界崩毀後
人們重建一切秩序與價值觀
有樂評認為歌曲中追求的黑暗面
與現代的傳統價值觀是完全顛倒的
或許也讓我們反思世上是否存在絕對的價值

[Verse 1 - Tomine Harket]
We're not in love
我們並沒有陷入愛戀之中

We share no stories
沒有彼此共享的故事

Just something in your eyes
只是你的眼眸有些混濁

Don't be afraid
別害怕

The shadows know me
這些陰影十分懂我

Let's leave the world behind
讓我們暫時忘掉這個世界吧

[Chorus - Tomine Harket]
Take me through the night
帶我穿梭至黑夜吧

Fall into the dark side
陷入漆黑無比的黑暗面

We don't need the light
我們不需要任何燈火

We'll live on the dark side
我們倚賴黑暗面生存下去

I see it, let's feel it
我看到它,讓我們去感覺它

While we're still young and fearless
趁我們還年輕無懼時

Let go of the light
放下手中的光芒

Fall into the dark side
墜入漆黑無比的黑暗面吧

Fall into the dark side
陷進漆黑無比的黑暗面吧

Give into the dark side
屈服於漆黑無比的黑暗面吧

Let go of the light
放下手中的光芒

Fall into the dark side
墜入漆黑無比的黑暗面吧

[Verse 2 - Au/Ra]
Beneath the sky
在這片天空之下

As black as diamonds
有如鑽石般的烏黑閃耀

We're running out of time (time, time)
我們已經沒有時間了

Don't wait for truth
別再等待真相

To come and blind us
來遮蔽我們的雙眼

Let's just believe their lies
就姑且相信他們的謊言吧

[Pre-Chorus - Au/Ra]
Believe it, I see it
相信它,我看到了

I know that you can feel it
我知道你也可以感覺得到

No secrets worth keeping
沒有秘密是值得保守的

So fool me like I'm dreaming
所以儘管騙我,就當我是在做一場夢吧

[Chorus - Tomine Harket and Au/Ra]
Take me through the night
帶我穿梭至黑夜吧

Fall into the dark side
陷入漆黑無比的黑暗面

We don't need the light
我們不需要任何燈火

We'll live on the dark side
我們倚賴黑暗面生存下去

I see it, let's feel it
我看到它,讓我們去感覺它

While we're still young and fearless
趁我們還年輕無懼時

Let go of the light
放下手中的光芒

Fall into the dark side
墜入漆黑無比的黑暗面吧

Fall into the dark side
陷進漆黑無比的黑暗面吧

Give into the dark side
屈服於漆黑無比的黑暗面吧

Let go of the light
放下手中的光芒

Fall into the dark side
墜入漆黑無比的黑暗面吧

[Chorus - Tomine Harket and Au/Ra]
Take me through the night
帶我穿梭至黑夜吧

Fall into the dark side
陷入漆黑無比的黑暗面

We don't need the light
我們不需要任何燈火

We'll live on the dark side
我們倚賴黑暗面生存下去

I see it, let's feel it
我看到它,讓我們去感覺它

While we're still young and fearless
趁我們還年輕無懼時

Let go of the light
放下手中的光芒

Fall into the dark side
墜入漆黑無比的黑暗面吧

〈英文歌詞來源〉:Genius Lyrics

arrow
arrow

    忤逆客 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()