Troye Sivan - Animal (愛情野獸)

這首歌曲的氛圍相當陰沉
宛如在靜謐的漆黑夜晚中
內容描述的卻是自己野性的愛
強烈的渴望與背景呈現的衝突感相當美妙
整首歌曲聽起來就像故事情節的鋪陳

[Verse 1]
I told you something safe
我向你傾訴內心原該保留的話

Something I've never said before
一些我從沒對任何人說過的話

And I, I, I can't keep my hands off you
而我,我,我無法讓自己的手游離你

While you're lying awake
當你清醒地躺在我身旁時

Covered all in the night before
夜晚就這麼籠罩屬於我們兩人的世界

I'm high, high, high, no one's got me quite like you
我相當興奮,歡愉,喜不自勝,只有你能使我如此安靜聽話

[Chorus]
I want you all to myself
我想要你的全部

Don't leave none for nobody else
不留一絲給其他人

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

No angels could beckon me back
就算是天使也無法召我離去

And it's hotter than hell where I'm at
我對你的愛比地獄還要炙熱

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

[Verse 2]
An ode to the boy I love
這首頌歌獻給我愛的男孩

Boy, I'll die to care for you
男孩,我願獻身來守護你

You're mine, mine, mine, tell me who do I owe that to?
你是我的,我的,我的,告訴我這份人情該還給誰?

And as the days fly by
隨著時光飛逝

We'll be more than getting through, yeah
我們的愛會更加堅定

And in time, time, time, we'll build a home for two
到時候,到時候,到時候,我們會攜手共創愛的小窩

[Chorus]
I want you all to myself
我想要你的全部

Don't leave none for nobody else
不留一絲給其他人

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

No angels could beckon me back
就算是天使也無法召我離去

And it's hotter than hell where I'm at
我對你的愛比地獄還要炙熱

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸


[Bridge]
All is right in the meadow
那晚在草地上的一切真是太美好了

When I'm lying next to my fellow
當我與身旁的伴侶併臥依偎著

Baby, that's you
寶貝,就是你

Baby, that's
寶貝,就是

Baby, that's you, you-you
寶貝,就是你,你,你

One way trip like an arrow
單程旅行如同一箭穿心,一去不返

All laid out like a tarot
所有的布局就像塔羅牌,命中注定

Baby, that's you
寶貝,就是你

Baby, that's
寶貝,就是

Baby, that's you, you-you
寶貝,就是你,你,你

[Chorus]
I want you all to myself
我想要你的全部

Don't leave none for nobody else
不留一絲給其他人

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

No angels could beckon me back
就算是天使也無法召我離去

And it's hotter than hell where I'm at
我對你的愛比地獄還要炙熱

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

I am an animal with you
與你在一起時,我宛若一頭愛情野獸

〈英文歌詞來源〉:Genius Lyrics

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 忤逆客 的頭像
    忤逆客

    跟著忤逆客聽英樂

    忤逆客 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()