Galantis - Mama Look At Me Now (媽,沒讓妳失望吧)

我覺得這首歌曲相當激勵人心
描述主角小時候被認為是個大麻煩並一無是處
大家都跟他媽媽說他以後不會有出息
但請看看現在的他,已經功成名就
有終於吐一口怨氣的感覺
也讓媽媽對自己感到驕傲

[Verse 1]
When I was younger no one ever
在我小的時候,從來沒有人

Could tell me how to live my life
教我要如何去生活

I started trouble, that's what young
一開始我不斷惹出麻煩,原來這就是所謂年輕

Kids do and I was young alright
我和中二屁孩幹著一樣的蠢事

And my teacher said I'd be a failure
我的老師說我將來不會成功

They called my mama just to tell her
他們打給我媽媽,只為了告訴她

"Oh, your son is trouble, there's no doubt
噢,妳兒子真是個無疑的大麻煩

He's never gonna leave this town"
他永遠都走不出這個小鎮的

[Chorus]
Well, mama look at me now
媽,快看看現在的我

Catch me waving from the sky in a brand new G-5
我乘著全新的 G-5 遨遊天際並朝妳招手

Mama look at me now
媽,我沒讓妳失望吧

They said that kid was on slide, but he's doing alright
他們說我正在走下坡,但我只是在做自己認為對的事

Mama look at me now (hey!)
媽,看看現在的我吧

Mama look at me now (hey!)
媽,我沒讓妳失望吧

Mama look at me now (hey!)
媽,看看現在的我吧

Mama look at me now (hey!)
媽,我沒讓妳失望吧

Mama look at me now
媽,看看現在的我吧

[Verse 2]
When I was younger no one ever
當我年輕時,從來沒有人

Could tell me how to live my life
教我要如何去生活

I told my mama not to worry 'cause
我告訴媽媽說不要擔心 

She worried 'bout my world outside
因為她擔心外界的流言蜚語與對我的攻擊

They gave me pills to make me better
但那些冷潮熱諷只會讓我變得更強大

They called my mama just to tell her
他們打給我媽媽,只為了告訴她

"Oh, your son is trouble, good for nothing
噢,妳兒子真是個大麻煩,根本一無是處

He ain't ever gonna leave this town"
他絕對無法走出小鎮向外發展的

[Chorus]
Well, mama look at me now
媽,快看看現在的我

Catch me waving from the sky in a brand new G-5
我乘著全新的 G-5 遨遊天際並朝妳招手

Mama look at me now
媽,我沒讓妳失望吧

They said that kid was on slide, but he's doing alright
他們說我正在走下坡,但我只是在做自己認為對的事

Mama look at me now (hey!)
媽,看看現在的我吧

Mama look at me now (hey!)
媽,我沒讓妳失望吧

Mama look at me now (hey!)
媽,看看現在的我吧

Mama look at me now (hey!)
媽,我沒讓妳失望吧

Mama look at me now
媽,看看現在的我吧

Mama look at me now
媽,我沒讓妳失望吧

Mama look at me now
媽,看看現在的我吧

〈英文歌詞來源〉:Genius Lyrics

arrow
arrow

    忤逆客 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()